Free clock За хубавите неща: Синя серия красота

28 март 2009

Синя серия красота


В бащиния ми дом живеехме със семейството на татковата сестра. Те за известно време са живели в Силистра, където бил командирован свако ми. А само преди година, преди да се върне татко от Египет, се оженили и татко им донесъл подарък, красив тънкостенен сервиз за чай. И до този момент никой не го е ползвал. Чашата е синя отвън, с ядосан змей, бълващ огън. Вътрешността е бяла и когато се погледне през вътрешността на чашата към светлината, се вижда змея. Много, много красиво съчетание на цветове, едно прекрасно произведение на човешките ръце. Като дете той ме впечатляваше и когато бях в малките класове, казах на татко, че не е честно ние да нямаме такъв. Той ми отговаряше през смях „ откъде да знам, че ще имам такова момиченце, иначе бих донесъл още един”. А ние в къщи употребявахме италиански сервиз, от който нищо не остана, само спомена за него. Сега имам само един съд за краве масло, който подарих на снаха си.





Едва ли има домакиня, която да не се спира пред красиво подредените и разнообразни порцеланови сервизи. Но мен най - много ме впечатляват тези, изработени от старите майстори и показани в галериите на аукционните къщи, както и в сайтовете на Гугъл, от където намерих тези снимки.








Такава красота радва душата и очите, оставя човек в една омая от срещата с прекрасното.






4 коментара:

margarita_rv каза...

Верче, не зная че няма нещо сбъркано в мен. Аз синьото го харесвам единствено в сервизите. Имам два еднакви - един син и един кафав, е синия е несравнимо покрасив от кафявия. Когато някой ме е молил сама да избера подарък и съм се спирала на синьото, всички са ми се чудели. Сега чух че и снаха ми харесва синьото като съдове за сервиране, много се радвам за това. Твоите красоти са несравними.

veracooper каза...

Марги, аз също харесвам сините сервизи, синьото ме успокоява. Но ще има и нова серия, за цветни и сребърни. Можеш да проследиш, ако нямаш време да търсиш във свежото.

Петя Попова каза...

Очите ми останаха в сервизите.Най-много харесвам точно тези със сини рисунки.
Съвсем скоро си купих наш български сервиз,който може спокойно да се нареди до тези които показваш

veracooper каза...

Петя, аз също харесвам много нашите сервизи, тук имаше завод за прекрасни такива, но го закриха. В България се правят красиви неща, стига да имаш очи да ги видиш. Както си направила ти, вярвам че си доволна от избора си.