Free clock За хубавите неща: Старинни и съвременни

18 август 2009

Старинни и съвременни



Всяка домакиня мечтае за една красива и удобна кухня, където да развихри своето умение. Разбира се това се постига не само защото зависи от красотата наоколо, но удобството е за предпочитане. Не е далечно времето, когато печките бяха на твърдо гориво и готвейки, жената ставаше вир вода. Та тези печки все още се ползват из дворовете на старите къщи.А яденето, приготвени на тях, става много вкусно, защото къкри на слаб огън. Особено зрял боб, става прекрасен. Но в забързаното ежедневие няма време за дълго стоене над печката. Затова потърсих модели на стари печки, които ме умилиха до сълзи. Защото всичко, свързано със стария ми дом е живо и е в сърцето ми. В нашата кухня имаше готварска печка, на която започнаха моите кулинарни уроци.




Горната и долна печки много приличат на тези, които топлеха бащиния ми дом. Високата беше кръгла и отопляваше двете спални. А готварската е точно копие, но баща ми не даваше друг да я пипа, освен него. Явно се страхуваше да не стане беля. Но пък разпалваше така дървата, че не можеше да стои от жега. Той беше много зиморничав.








Това са модели на стари печки, които са за отопление с дърва, или комбинирани за ток или газ. Харесвам такива антични допълнения на нашите домове, красиви и многофункционални.






А ето и как се съчетават старото и новото, това е една носталгия по миналото.





И красивите съвременни кътове на домакините, с по - големи удобства и уреди, помагащи им да се справят бързо с приготвяне на храната.


3 коментара:

Stefka каза...

Можете ли да ме посъветвате от къде да закупя печка за готвене на дърва със старинен вид?

veracooper каза...

О, не знам, това са снимки, които съм намерила в Гугъл. Но ако се разтърсите по антиквариатите, може и да намерите..:))

veracooper каза...
Този коментар бе премахнат от автора.