Free clock За хубавите неща: Мюзик айдъл и моите впечатления

11 март 2009

Мюзик айдъл и моите впечатления

Музикален идол - впечатления

Започна вече новия сезон за намиране на най - музикален кандидат. Следя това шоу от самото начало, от първото издание. И всяко едно е съвсем различно от предното по характер, жури, участници и взаимоотношения. И отношение на журито към участниците.
Тази година обърнах по - голямо внимание на журито, защото мисля,че има какво да се види и чуе.
Не знам защо, но таковa лошо отношение към участниците не съм очаквала, не и тази година. Но не би. Във Варна, Бургас и Пловдив се включиха и имена, познати на всички ни. Грозен беше скандала между Мария и Соня Васи. Никой не попречи на тази грозна сцена, дори и твърде „критичния” Фънки. Но иначе той доста дебелашки се подиграва на участниците, за техните певчески качества и външен вид. Такова беше поведенията му и на всички останали кастинги и в другите градове. Може би само Аргиров се опита да предотврати големия скандал в Плoвдив.

В Скопие беше съвсем различно. Там , като член на комисията, беше известен македонски композитор и педагог. Ако някой сбъркаше, очите му „угасваха”, даваше съвети, препоръки. А добрите изпълнения караха очите му да светят с такава светлина. Радост и гордост излъчваше лицето му. И разбрах какво трябва да е едно добро жури, готово да помогне и да съветва.Без намек за каквото и да е било. А Фънки, Дони и Мария бяха тихи и кротки, една дума на недоволство не се чу. Не че там нямаше лошо изпяти песни, но всичко мина като по вода. Замислих се защо и тук не се държат те така с нашите участници и въпрос на какво е? Защото може да си много известен, но трябва да поддържаш името и авторитета си. Наистина има доста изпълнения, които разсмиват до сълзи, но това не значи, че можеш да обидиш човек така, че да го разплачеш и да си тръгне гневен от иначе добре замисленото шоу. Гледала съм немското и американското, никога не съм виждала такива грозни картинки.

Остава София, още един кастинг, ще видим ли нещо подобно пак? Е, и в София комисията надмина всички очаквания. Някой от нещо го е гнус, иска да си затвори очите да не вижда, пада голям смях , комисията се тресе. Участниците пеят ли, пеят и защо ли? Защото няма един свестен човек да извика на висок глас, че не се прави така, никой не отива на такова място за подигравка. А и доста млади хора искат да се изявят, непреценявайки своите възможности. Зер, сега можеш да станеш известен само ако пееш или си манекен/ка. Това е „болестта” на нашето време и не децата само са виновни. Общото чувство на безотговорност е плъзнало като октопод в душите и как ли би могло да излезе? Не знам, труден въпрос и още по – труден отговор.

А кой ще стане музикален идол, дано тази година да е човек, който пее добре и да създава удоволствие и наслада от това. Не само известност. Защото известността е временно понятие.

4 коментара:

plamenj каза...

Какво е Музик айдъл?

veracooper каза...

Не сте чели вероятно внимателно, аз не съм млад човек, който пише за развлечение. Искам да Ви кажа, че понякога съм се червила заради някой от журито. Дори и снощи. И ако Вашия въпрос е предизвикателство към мен, каня Ви да следите внимателно, без пристрастие.

petervanev каза...

Интересен поглед и хубава гледна точка. Като неследящ бТВ не мога да съм напълно обективен ( само записи съм гледал на предавания ), но сравнението с Македония е...много уместно и болезнено.
А, допълнение - Пламен предполагам, че е имал впредвид заглавието в Свежо, там сте допуснали правописна грешка в заглавието, което е поправимо. Но не мисля, че това е начина да се отбележи...

veracooper каза...

Разбрах, pierot, някак съм се разсеяла и съм направила досадна грешка, както казвам :"лапсус на мозъка".