Free clock За хубавите неща: Храна и алергия ( Благи, за теб е)

16 август 2009

Храна и алергия ( Благи, за теб е)

Напоследък срещам доста хора, които имат непоносимост към определени храни, аз самата - към сметана от животински произход. За моите кулинарни изкушения използвам такава от растителен и нямам проблеми. Но моята приятелка Блага ми писа, че не може да направи бъркани яйца без яйца (по памет го пиша!). И сега тези рецепти са за нея и за всички, които имат този проблем.

Шоколадово удоволствие

Продукти:
1 1/2 чаши кисело мляко
1 непълна лъжичка сода бикарбонат
2 1/2 лъжици какао - тъмно
1 1/2 чаши захар
3/4 чаша смесени олио и краве масло по равни части
2 чаши брашно
1 - 2 ванилии

Приготовление:
В киселото мляко гасим содата, добавяме захарта и какаото, на порции половината брашно.Обърква се добре и се налива маслото и останалото брашно с леко бъркане. Могат да се сложат нарязани орехи или стафиди. Пече се на умерена фурна ( 200 - 220 гр.) около 30 минути.
Докато сладкиша се охлади, приготвяме глазурата. На водна баня се разтопява захарта и се добавя и какаото, като се прибавя малка бучка краве масло, за да се получи лъскавина след изстиването. За тази цел може да се използват 2 шоколада, разтопени също на водна баня. Така готовата глазура се излива върху блата и се разпределя равномерно. Може да се доукраси по желание с млени орехи, оцветени шоколадови пръчици и др.

Кекс без яйца

Продукти:
1 чаена чаша кисело мляко
2 чаени чаши захар
1 чаена чаша олио
3 чаши брашно
1 чаша орехи
1 1/2 лъжички сода бикарбонат
1 чаена лъжичка канела
2 супени лъжици какао

Содата се гаси в киселото мляко и се добавят захарта, олиото, орехите, канелата, какаото и накрая и брашното. Хомогенизираме добре и оставяме тази смес да "почине" около 40 минути. Намазваме и поръсваме тава с брашно и изливаме получената смес. Печем в умерена фурна до готовност.

Тази рецепта съм заимствала от:

http://www.mandja.com/index.php?option=com_garyscookbook&Itemid=&func=detail&id=4192

4 коментара:

Nanita каза...

Бих искала да те зарадвам с една награда Вера!Успешна и усмихната седмица Nanita!

veracooper каза...

Благодаря, Nanita, за мен най - голямата награда е това, че рецептите ми се харесват. Желая и на теб една спорна и слънчева седмица.

Блага каза...

Най-искрени благодарности, Вера!
Извинявай, че не ти отговорих тук и ои skype, не сядах на компа, нещо съм с температура и все ме унася...
Получаваш наградки и от мен. Ела да си ги получиш тук
http://hotsaucer.blogspot.com/2009/08/blog-post_1301.html

Блага каза...

Още наградки

http://blagab.blogspot.com/2009/08/blog-post_17.html