Free clock За хубавите неща: Нашите художници

11 януари 2009

Нашите художници






До сега разказах за старата история на моя град. Също и за съгражданите ми възрожденци, за съвремието на малкия Разград.

Днес ще се опитам да ви разведа из бохемския "Варош", там където е било и средището на художници, писатели, артисти. Красивите възрожденски къщи и до сега са запазили своето очарование. В малките кръчми са се събирали мъжете, на раздумка. На чаша кафе, юзче ( 100 мл.) ракия или половица вино, енфие или цигара. Сладки приказки са били явно, в компанията на приятели.

В такава обстановка са били и художниците от Разград. С времето, разбира се, са се сменили и кафенетата, но едно от тях е клуб на дейците на културата.
Най-видният художник от тук е проф. Илия Петров. Художник-живописец, общественик, ректор на художествената академия. В художествената галерия на града съм виждала негови картини, когато са били излагани. В тях с любов съм намирала любимите кътчета на детството ми.

В галерията са съхранени пълните колекции на картините на световно известните художници Драган Данаилов, Максим Цанков, Коста Петров, Георги Иванов . Това е "старото" поколение от тях.
А от по-младите са Димитър Стефанов, Иван Филчев, Здравко Батенбергски и проф. Илия Петров. Тяхните платна могат да бъдат намерени в по-малки колкекции.
Художникът Васил Карадимов има собствена галерия, която е отворена за посетители.

3 коментара:

Ela Hikari каза...

приисква ми се да ги видя с о4ите си на живо. ела

veracooper каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
veracooper каза...

Всеки,който дойде в Разград, ще има в мое лице един добър гид. Заповядайте!