Free clock За хубавите неща: Баниците на баба

02 април 2009

Баниците на баба




При последното ми пазаруване в един от магазините видях, че вече са заредили боите за яйцата. А миналата година внучката ми дойде в къщи, за да направим продуханите яйца, тези за украсата. Боите ни бяха толкова много, на целия квартал да направим. Седнахме и кротко си рисувахме каквото сме решили. А в краката ни дремеше кокера на детето. Само от време на време ни поглеждаше и после пак сън. Направихме доста, а тя ме помоли да има и за приятелките и. И когато най - малко очаквах, тя ме пита дали вече няма да и дам да яде. Моята злояда внучка.. Обикновено правя веднага палачинки, любими на внуче и куче. Но този път изненадата беше пълна. Видяла внучка Рая, че има кори за баница и ме помоли да и направя "оная, вкусната, бабо". И я оставих да си рисува, че ще изтърва момента на желанието за храна. След време седнахме и си хапнахме и трите. И за тази година вече ще съм готова за всякакви желания на малката, че така и работата е по - спорна.
Рецептата за баницата е следната.

1 пакет кори за баница
4 яйца
250 - 300 гр. сирене
1 пакетче краве масло и малко маргарин
непълна кофичка кисело мляко щипка
щипка сода за хляб

В купа събирам яйцата, млякото, сиренето и содата, след което намазвам дъното на тавата с масло, което съм разтопила. Корите за баница разделям на 4 и всяка четвъртинка намазвам с малко масло, на две места слагам от плънката по малко. Откъм по - малката страна на правоъгълника навивам на руло. Внимавам да не се пукне листа и стягам краищата като на бонбон. Готовите рулца нареждам едно до друго плътно, а останалото отстрани място запълвам докато се напълни тавата. За отгоре оставям малко масло, ако не е стигнало си разтопявам още малко. Ако е останала плънка, може да се излее върху корите. Пече се на умерена фурна до златисто, след което напръсквам без да загъвам, тъй като малката не обича "удушена" баница.

А съм правила и още нещо, което ще ви предложа, като се надявам и то да задоволи вашите вкусове. За тази рецепта може да се използват кори за баница или бутер тесто.

За плънката се използва не много мазен бекон около 150 гр, пилешко месо около 100 гр. ( може да се сложи и по - суха шунка) и малко сирене, също и 2-3 яйца. Корите се режат на квадрати по 4-5 листа. Маже се с краве разтопено масло само малко, защото бекона има собствена мазнина. Плънката се слага в средата и се загъва на триъгълник, като се притискат краищата леко. Тези парчета се нареждат в намазана с мазнина тава, като с четчица се мазва върху кората малко краве масло. Пече се като горната баница и когато леко се запече, по желание може да се настърже кашкавал. Ако правите това с маслено тесто, се работи по същия начин, като краищата се натискат с вилица, за да не се обърнат при печене.

Колкото до боядисването на яйцата за тази година, аз ще съм подготвена с нещо различно, че искам да изпратя детето доволно в къщи, при мама и тате.
Преди да свърша изведнъж се сетих, че когато тръгнах да изпратя внучето и кучето към тях, носехме на ръце кората с готовите боядисани яйца, кучето се дръпна и .. стана голямата беля. Счупиха се боядисаните за ядене, кухите също, стана лошо. Имаше смях и сълзи, доволно куче и гневна внучка.Затова още на следващия ден хванах нови и отидох да утеша сърдитата ми мила, че бях се провалила в желанието си да създам настроение на детето. Сълзите бяха изтрити.
А снимките са от моите миналогодишни яйца за украса.

1 коментар:

Dani каза...
Този коментар бе премахнат от автора.